Uitspraak rechter inzake belastingdienst

Elf april zou de rechter uitspraak doen. Elf april ging voorbij zonder uitspraak. Elf jaar geleden, op twaalf april 2013, werd ik gearresteerd. Ook twaalf april ging voorbij. Op van de zenuwen wist ik zeker dat het niet goed zou komen. Deden ze het expres bij de rechtspraak? Was het getreiter? Het was nog vrijdag ook dus nog zeker twee lange dagen wachten en dan maar hopen dat de uitspraak er maandag zou zijn. Toen ik uiteindelijk net mijn bed instapte ging mijn telefoon. Jeroen. Ik nam op en het eerste wat Jeroen zei was: “We hebben het gewonnen, alles waar we om vroegen is toegekend”!

Het kwartje viel niet meteen. Ik reageerde wel blij en enthousiast natuurlijk maar realiseerde me niet direct wat dat in ging houden voor me. Jeroen legde uit dat mijn beslagvrije voet op 2025 euro was gezet, dat wat gevorderd was al eerder terug betaald moest worden aan me, dat de belastingdienst werd veroordeeld tot de proceskosten en het salaris van Jeroen. In het vonnis zelf schreef de rechter dat ik voldoende had aangetoond wat mijn medische kosten zijn elke maand (€ 1545 ), dat ik die kosten zelf moet betalen en dat de Belastingdienst niet was op komen dagen, nog zich liet vertegenwoordigen of om uitstel van de zitting heeft gevraagd. Na mijn dochter en voor mij belangrijke mensen op de hoogte te hebben gebracht viel ik uiteindelijk uitgeput in slaap. Op Twitter plaatste ik nog een berichtje dat het vonnis binnen was en we het gewonnen hadden.

Ik werd “raar” wakker vanmorgen. Het duurde even tot het tot me doordrong dat Jeroen gebeld had en we hadden gewonnen. GEWONNEN. Hij viel dat kwartje. En hoe! De adrenaline vloog van nul naar honderd in twee seconden want alhoewel mijn medische kosten, huur eten enz € 2400 zijn elke maand en er dus nog steeds een tekort is van bijna € 400 per maand krijg ik de maanden dat er beslag lag terug. Concreet houdt dat in dat ik de komende negen maanden volledig zelfredzaam ben. In die negen maanden ga ik schrijven op mijn website en op back.me over de jeugdzorg, mijn veroordeling en over mijn leven als klokkenluider. Ook blijf ik ouders en kinderen die met jeugdzorg te maken hebben bijstaan en geef ik tips en adviezen over hoe om te gaan met kinderen met ASS ( autisme spectrum stoornis) en gedragsproblemen.

Mijn social media ontplofte vervolgens vandaag en terwijl ik dit schrijf nog steeds. Ik werd er vanmiddag op gewezen dat ik trending was. Hoe mooi is dat?! Zoveel mensen die meeleven, me feliciteren en lieve berichten plaatsen. Het waren ook die mensen die ervoor gezorgd hebben dat ik hier überhaupt nog zit. Zij hielden me in leven, zorgden dat ik mijn infuus elke dag kon betalen en de huur kon overmaken en ook nog te eten had. Dank jullie wel dekt de lading niet. Op een dag hoop ik jullie persoonlijk te kunnen bedanken.

Vanmiddag doneerde er iemand vijf euro voor een gebakje om het te vieren. Vanavond doneerde er iemand honderd euro om voor mijn kinderen een kadootje te kopen en er kwamen nog twee donaties binnen. Een steuntje en een gift als omschrijving. En toen brak ik. Ik keek naar mijn plastic gympen waar ik al drie jaar op loop, de enige lange broek die ik nog heb en die ik vaak na het ziekenhuis was zodat hij de volgende ochtend weer droog is, de (sorry) gaten in mijn ondergoed en sokken en de wasmiddelen die ik al tijdenlang niet meer haal omdat het te duur is (ik leerde in de gevangenis alles met zeep te wassen) en nog veel meer. En ik weet het, duizenden gezinnen leven zo en dat is diep triest maar in mijn geval was het niet nodig geweest. Daar kom ik later op terug dat is teveel voor nu. Hoe dan ook kan ik nu een paar schoenen, sokken en ondergoed kopen. Ik voel me een gezegend mens.

Bij deze, voor zover ik dat niet gedaan heb of iemand gemist heb, enorm bedankt allemaal. Zonder jullie en Jeroen had ik echt geen dak meer boven mijn hoofd gehad en ook mijn medische behandeling elke dag niet kunnen volgen. Dat is iets wat ik met zekerheid kan schrijven. De kracht van Twitter heeft zich dubbel en dwars laten zien.

Yvonne

Waardeer je mijn blogs en wil je me helpen volledig zelfstandig te worden binnenkort wordt dan “backer”. Voor een klein bedrag per maand of door middel van een éénmalige donatie kun je me hierin steunen. Klik om me te steunen op de link: https://klokkenluider-2.backme.org/

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag